Des d’ICV del Bages volem fer un conjunt de consideracions davant l’anunci que, el Govern català, confirma que el tren ràpid no connectarà Manresa amb Barcelona. D’entrada aquest decisió només es relativa al Pla Director l'Eix Ferroviari Transversal (EFT). En efecte, en aquest, el govern ha escollit que la connexió ràpida del EFT amb amb el port l’aeroport sigui des d’Igualada i via Martorell. Davant d’això una proposta i una incògnita: la proposta és que sigui precisament, el tram Igualada-Manresa de l’EFT, dels primers que es pugui portar a execució, per tal de fer crèixer les comunicacions d’Anoia i Bages, per tal que Manresa i Bages tinguin, també, via Igualada i ramal d’EFT, la connexió ràpida amb port i areoport de Barcelona i amb l’aeroport corporatiu d’Òdena. La incògnita: doncs, quan es construirà l’EFT? Quan els seus trams? Quan el ramal ràpid? Segons el Pacte Nacional per a les Infraestructures (PNI) es prioritzaria el ramal Cervera-Igualada-Martorell-Port, això seria més enllà de la segona fase (2015-2020).
En canvi, des d’ICV del Bages, li demanem i proposem al govern català que doni compliment a allò que el PNI diu a seva pàgina 54, (al Capitol Infraestructures ferroviaries, punt 18. Comarques centrals): "Millora de traçat i ampliació de la connexió ferroviària del Bages amb el Vallès i el Baix Llobregat, amb continuació fins al Port i a l'Aeroport de Barcelona". Aquest punt és molt més tangible, projectable, finançable i executable, amb rapidesa i sosteniblitat, que no pas el propi ramal Igualada-port del EFT. Així, des d’ICV del Bages, li proposem al Departament de Política Territorial i Obres Públiques, que expliqui aquesta “millora de traçat i ampliació de connexió del Bages amb port i aeroport”; si encara no les té que es comprometi a estudiar-les i presentar-les, amb voluntat de consensuar-les amb les institucions i societat civil, tal com acabem de fer amb el Tren-Tram. Per tot això, des d’ICV del Bages, estem en disposició de treballar el conjunt d'alternatives i així ens proposem manifestar-ho al Conseller Nadal. A la vegada, institucionalment, proposem a tots els grups polítics comarcals articular una proposta conjunta per treballa aquesta connexió per donar compliment al PNI. I, a la vegada, portar a propostes i millores concretes allò immediatament més important que és el servei de Rodalies en mans del govern català i les millores de trajecte Manresa-Terrassa-Barcelona.
En canvi, des d’ICV del Bages, li demanem i proposem al govern català que doni compliment a allò que el PNI diu a seva pàgina 54, (al Capitol Infraestructures ferroviaries, punt 18. Comarques centrals): "Millora de traçat i ampliació de la connexió ferroviària del Bages amb el Vallès i el Baix Llobregat, amb continuació fins al Port i a l'Aeroport de Barcelona". Aquest punt és molt més tangible, projectable, finançable i executable, amb rapidesa i sosteniblitat, que no pas el propi ramal Igualada-port del EFT. Així, des d’ICV del Bages, li proposem al Departament de Política Territorial i Obres Públiques, que expliqui aquesta “millora de traçat i ampliació de connexió del Bages amb port i aeroport”; si encara no les té que es comprometi a estudiar-les i presentar-les, amb voluntat de consensuar-les amb les institucions i societat civil, tal com acabem de fer amb el Tren-Tram. Per tot això, des d’ICV del Bages, estem en disposició de treballar el conjunt d'alternatives i així ens proposem manifestar-ho al Conseller Nadal. A la vegada, institucionalment, proposem a tots els grups polítics comarcals articular una proposta conjunta per treballa aquesta connexió per donar compliment al PNI. I, a la vegada, portar a propostes i millores concretes allò immediatament més important que és el servei de Rodalies en mans del govern català i les millores de trajecte Manresa-Terrassa-Barcelona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada